.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازدید 600 هزار مازنی از نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 600 هزار نفر از مردم فرهنگ دوست و دوستدار کتاب استان از هشتمین نمایشگاه کتاب مازندران دیدن کردند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران از استقبال بی نظیر و گسترده مازندرانی ها از نمایشگاه کتاب قدردانی کرد و گفت: حدود 600 هزار نفر از نمایشگاه کتاب دیدن کردند و همزمان با جشنهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشاط فرهنگی باشکوهی خلق شد.

وی افزود: عشق مردم به کتاب و کتابخوانی و حضور آنان در نمایشگاه در شرایطی که شاهد بارش باران و برف بودیم، پیام های زیادی داشت و وظیفه ما و مدیران استان را سنگین تر کرد.

ابراهیمی ادامه داد: نمایشگاه امسال در مقایسه با سالهای قبل مورد اقبال بیشتری قرار گرفت و علاوه بر حضور چشمگیر خانواده ها فروش میلیاردی کتابها را در پی داشت.

گامی برای آشتی مردم با کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به شناخت مردم از نمایشگاه کتاب مازندران اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم کیلومتر 7 جاده ساری - نکا را به نام نمایشگاه کتاب می شناسند و این مکان در 7 روز گذشته به محل تردد دهها هزار مازنی برای حضور در یک رویداد پرمخاطب فرهنگی مبدل شد.

ابراهیمی افزود: نمایشگاه کتاب مازندران تنها به عرضه و فروش کتاب اختصاص نداشت و مازندرانیها در چند روز گذشته از دهها رویداد جنبی فرهنگی و هنری نظیر همایش های جنگ نرم و رسانه ها، کتاب، زن و خانواده، کودک و مطالعه، رونمایی های کتاب، ویژه های هنری و فرهنگ بومی مازندران بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که رویداد مرتبط با کتاب توانسته به فراگیرترین و پرمخاطب ترین جریان فرهنگی استان مبدل شود و گامی هر چند کوچک در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای نهضت کتابخوانی برداشته شد.

نیاز ضروری به مرکز نمایشگاهی

ابراهیمی از همراهی مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در برپایی نمایشگاه کتاب مازندران قدردانی کرد و گفت: ایجاد شرایط مناسب و پاسخگویی به حداقل نیازهای بیش از نیم میلیون بازدید کننده تنها در سایه همراهی و همدلی مسئولان و کارکنان دستگاه های انتظامی، شهری و خدماتی و خادمان و فعالان حوزه کتاب روی داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: با استقبال انجام شده نیاز مرکز مازندران به مجموعه نمایشگاه های فرهنگی بیشتر هویدا شد نماینده ولی فقیه در استان نیز با دوبار حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه ها خواستاررفع این کمبود و ایجاد مرکزی نمایشگاهی و فرهنگی که متناسب با شأن مردم استان باشد، شدند.

وی به استقبال ناشران برجسته کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران از ظرفیت بالایی برای میزبانی نمایشگاههای بزرگ کتاب برخوردار است و ایجاد یک مرکز نمایشگاهی آبرومند برای نشاط فرهنگی استان و پیوند هرچه بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی یک ضرورت اساسی محسوب می شود.

رسانه ها تحلیل کنند

ابراهیمی از تلاشهای اهالی رسانه و مجریان تبلیغات محیطی برای اطلاع رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: حضور مردم استان در نمایشگاه، صحنه هایی را خلق کرد که نیازمند تحلیل و بررسی از سوی کارشناسان فرهنگی و رسانه ای دارد.

وی افزود: مازندران در صورت فراهم بودن امکانات و فضاهای مناسب فرهنگی و هنری می تواند میزبان شایسته رویدادهای فرهنگی و هنری ملی و بین المللی باشد.




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مجتبی 15 بهمن 1390
واقعا نمایشگاه امسال عالی بود.کاشکی می شد این نمایشگاه در مرکز شهر ساری بود. به هرحال عالی بود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.009 seconds.